Hogyan növelhetik a bevásárló központok a bevételeiket analitikákkal

Az, hogy az emberek hogyan vásárolnak, lassan megváltozott. Az online vásárlás egyre népszerűbbé vált, hiszen az emberek már bármit megrendelhetnek, és kiszállíttathatják azt a házukhoz, szóval most már az élmény miatt járnak a bevásárló központokba. A vásárláson túl, az üzletházak arról is szólnak, hogy élményt nyújtanak a látogatóknak; találkozhatnak a barátaikkal, együtt vásárolhatnak – elvárva, hogy a boltban történő vásárlás élménye olyan gördülékeny legyen, akárcsak online. E trend fejlődésének a mértéke eltér a világ pontjain, de az ázsiai üzletházak már élen járnak a gazdagabb vásárlási élmény iránti igény kielégítésében.

A The future of shopping centers című jelentés szerint, amelyet az AT Kearney készített, az üzletházak vezetőinek két technológiai irányzatot kell elsajátítaniuk a gördülékeny vásárlási élmény nyújtásához:

  1. Technológiákat, amelyet a fogyasztók használnak a mindennapi életükben a vásárlási tevékenységük végrehajtására, mint például mobiltelefonok, tabletek és az applikációik
  2. Technológiákat, amelyet az üzletek használnak az egyes vásárlók azonosítására, vásárlások követésére, várakozási idők mérésére, viselkedés elemzésére, ügyfelekkel való kommunikációra, és valós idejű kereskedelem, marketing, reklám és promóciós lehetőségek teremtésére.

Az általánosítás mindig rizikós, de a kutatás és a tapasztalat azt mutatja, sok üzletház-üzemeltető le van maradva a bérlőiktől a fejlett analitikák felhasználásában az előbbiekben említett célokra.

Hogyan javíthatnak analitikákkal a vásárlási élményen a bevásárló központok

Az üzletházakban lévő bérlők általában fix összegben fizetnek az egység helye, mérete és felszereltsége alapján, ehhez jön még hozzá az eladások bizonyos százaléka. Cserébe azt várják, hogy az üzletház tulajdonosai a boltjukban forgalmat gerjesszenek.

Az üzletház forgalma tükrözi az általa generált eladási lehetőséget, az üzletházról a boltra történő konverzió pedig azt, hogy a bérlők mennyire tudják kihasználni ezt a lehetőséget, majd végül eladássá alakítani.

A vásárlók számlálása betekintést nyújt az üzletház aktivitásába, trendekbe, csúcs periódusokba, és kiértékelések készíthetők olyan további faktorok hatásairól, mint az időjárás, ünnepnapok és promóciók. A látogatók számlálásának adatai arról is árulkodhatnak, mikor érdemes napi reklámkampányokat tartani, hogy becsalogassák a fogyasztókat a boltokba.

Az üzletházak menedzserei sok időt töltenek azzal, hogy meghatározzák, hogy a helyszín vonzáskörzete alapján milyen boltok kerüljenek az üzletházba. A vásárlók számlálásának párosítása más adatokkal, például demográfiaiakkal (mint például életkor és nem, amelyeket a mai analitikák már képesek megbecsülni), segíthet ebben az üzletház különböző pontjainak népszerűségének és teljesítményének összehasonlításával, akkor is, ha egy vásárló több boltba tér be, így láthatjuk, milyen fogyasztók járnak az üzletházba és milyen a viselkedésük.

Egy másik fontos terület az üzletházak operátorai számára, amely szintén az ügyfelek viselkedéséhez kapcsolódik, az a helyszín elrendezésének optimalizálása. Az olyan analitikák használatával, mint a látogatók számlálása, megállási idő és hőtérképek, az operátorok megérthetik az ügyfelek mozgását az üzletházon belül. Ez magába foglalja a legforgalmasabb helyek és útszűkületek azonosítását, továbbá az ideiglenes tevékenységek, például a „pop up” boltok üzletházi élményre való hatását. Ez a tudás arra is felhasználható, hogy felbecsüljük a potenciális új bérlők hatását az üzletházra, és hogy kialakítsuk a bérlés árazásának felépítését.

Azon üzletház-üzemeltetők számára, akik a szervezetükben tényalapú döntéshozást akarnak látni, az analitika által nyújtott értékes és megbízható adatok remek kezdeti lépést jelentenek.

Az eredeti blogbejegyzést megtekinthetik az Axis weboldalán.